Propozycje działań na rzecz nauczycieli w roku szkolnym 2022/2023
-
Warsztaty dla nauczycieli (jednorazowe, tematyczne lub cykliczne):
Lp. |
Temat warsztatu |
Liczba godzin |
Liczba uczestników w grupie |
Dla kogo? (nauczyciele jakich typów szkół i placówek) |
Ile maks. w roku[1] |
Realizator |
1. |
Konstruowanie IPET- warsztaty praktyczne |
3 |
20 |
Nauczyciele wszystkich typów szkół i przedszkoli |
1 (wtorek)
|
W. |
2. |
Diagnoza zainteresowań zawodowych |
2h |
20 |
SP i S. ponadpodstawowe |
2 |
M. |
3. |
IPET |
2h |
15 |
Nauczyciele SP |
2 |
A. |
4. |
Zapobieganie wypaleniu zawodowemu |
2-3 h |
30 |
Nauczyciele szkół |
2 |
W. Machul |
5. |
Realizacja programu GOLDEN FIVE obejmującego 3 etapy: • szkolenie rady pedagogicznej na temat założeń programu (w każdej ze szkół, z których zgłosił się wychowawca do udziału w programie • 12 - godzinny warsztat dla nauczycieli wychowawców dotyczący praktycznych umiejętności zarządzania klasą, rozwiązywania konfliktów, wspierania rozwoju ucznia, nawiązywania i utrzymywania dobrych relacji z uczniem. • Superwizje dla nauczycieli - realizatorów „Golden Five”, którzy program realizują w swoich klasach (maksymalnie 5 spotkań zazwyczaj co 2-3 tygodnie). |
0,5 h rada w każdej ze szkół + 12 h warsztat + 5 superwizji x 2,5 h= łącznie minimum 25 h |
Grupa do 15 nauczycieli z różnych szkół |
Nauczyciele, zwłaszcza wychowawcy, uczniów w wieku 11–15 lat.
|
1 |
W. |
-
Pomoc nauczycielom w rozwiązywaniu konkretnych problemów dydaktycznych i wychowawczych:
Lp. |
Rodzaj działania |
Liczba godzin) |
Liczba uczestników w grupie |
Dla kogo? |
Kto realizuje? |
1. |
Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli w sprawach: organizacji pomocy psychologicznej w szkołach, tworzenia IPET-ów, radzenia sobie z problemowymi zachowaniami (zaburzenia zachowania, ADHD, zachowania opozycyjno- buntownicze), pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami, dostosowania wymagań edukacyjnych, wspierania uczniów z trudnościami w uczeniu się (specyficznymi trudnościami: dysleksja, dysgrafia, dysortografia oraz inteligencją niższa niż przeciętna), rozwijania kompetencji emocjonalno-społecznych uczniów od 9 do 12 roku życia, diagnozowania uczniów na terenie szkoły, rozwiązywania konfliktów w szkole. |
W miarę potrzeb |
-------- |
Nauczyciele przedszkoli oraz wszystkich typów szkół |
W. Machul |
2. |
Pomoc dla nauczycieli uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Celem spotkań będzie wsparcie osób pracujących przede wszystkim z uczniami posiadającymi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. 1. Trening uważności dla dzieci 2. Trening pamięci i koncentracji 3. Trening umiejętności społecznych 4. Trening twórczego myślenia 5. Trening funkcji wzrokowo-przestrzennych 6. Trening funkcji słuchowo-językowych 7. Trening czytania i pisania 8. Trening liczenia |
2 h jedno spotkanie Planowanych 8 spotkań w ciągu roku (jedno spotkanie w każdym miesiącu od X 2021 r. do V 2022 r.) |
20 |
Wszystkie typy szkół i przedszkoli |
A. Sacherska, W. Machul |
3. |
Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli w sprawach: wychowawczych i dotyczące problemów rozwojowych |
W miarę potrzeb |
dowolna |
Wszystkie typy szkół |
M.
|
4. |
Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli w sprawach związanych z trudnościami w uczeniu się oraz wychowawczych dotyczących konkretnego ucznia/uczniów
|
W miarę potrzeb |
|
SP, szkoły ponadpodstawowe |
A. Tucholska |
5. |
Konsultacje indywidualne i dla nauczycieli (po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu), np. w zakresie: organizacji wczesnego wspomagania, metodyki pracy z dziećmi i uczniami niepełnosprawnymi, sposobów stymulacji rozwoju małych dzieci, wspomaganie młodzieży w wyborze dalszej drogi kształcenia. |
W miarę potrzeb |
indywidualnie |
Nauczyciele przedszkoli oraz wszystkich typów szkół, po uprzednim ustaleniu telefonicznym terminu konsultacji |
M. Załuska |
6. |
Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli w sprawach: wspieranie uczniów LGBT+, wagary, problemy z zachowaniem, nadpobudliwość psychoruchowa, uczeń z depresją |
W miarę potrzeb |
Zgodnie z zapotrzebowaniem |
wszyscy |
E. Górczyk Konsultacje indywidualne samodzielnie; konsultacje grupowe- z M. Załuską |
7. |
Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli w sprawach: WOPFU, IPET, AUTYZM W PLACÓWCE OGÓLNODOSTĘPNEJ
|
W miarę potrzeb
|
1 lub 2 osoby |
Nauczyciele przedszkoli oraz wszystkich typów szkół, po uprzednim ustaleniu telefonicznym terminu konsultacji |
A. Sacherska
|
8. |
Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli w sprawach: Trudności szkolnych związanych z zaburzeniami mowy
|
W miarę potrzeb |
indywidualne |
Nauczyciele przedszkola i kl. I-III |
J. |
[1] Należy podać czy jest jakiś limit – ile maksymalnie może być zrealizowanych warsztatów na dany temat.