Propozycje zajęć dla dzieci i młodzieży w roku szkolnym 2022/2023
Zajęcia na terenie Poradni
Dzieci w wieku przedszkolnym
Lp. |
Rodzaj/ Nazwa zajęć |
Zajęcia indywidualne czy grupowe |
Wiek uczestników/ klasy
|
Czas trwania |
Liczba planowanych grup (ile maksymalnie) |
Osoby realizujące |
1. |
Zajęcia stymulujące rozwój |
indywidualnie |
kl. 0-III sp w poradni |
1h |
|
A. Tucholska |
2. |
Zajęcia stymulujące gotowość szkolną |
Zaj grup. (4 osoby) |
5-6-7 - latki kl.0,
PPP |
45 min |
2 grupy |
A. Sacherska M. Sychowska |
3. |
„Zwinne Rączki” – zajęcia usprawniające motorykę małą. |
Grupowe, max 2 osoby |
Kl. 0 –I, Na terenie Poradni |
1h |
2 grupy |
M. Szymonik |
4. |
„LogoSmyki” – zajęcia usprawniające pracę aparatu artykulacyjnego. |
Grupowe, max 2 osoby |
5 latki, Na terenie Poradni |
1h |
2 grupy |
M. Szymonik |
5. |
Sensoplastyka® |
Zajęcia grupowe maksymalnie 5 osób |
5-6-7 - latki na terenie Poradni |
2 h |
1 |
M. Sychowska E. Kicińska |
6. |
„Rozwój sprawności manualnej – przygotowanie do nauki pisania” |
Zajęcia grupowe maksymalnie 4 osoby |
5-6- latki Na terenie Poradni |
1 h |
1 |
M. Sychowska E. Kicińska |
7. |
Konsultacje z wczesnego wspomagania rozwoju mowy małego dziecka |
indywidualne |
Dzieci do 4 roku życia PPP |
1h/ miesiąc |
- |
J. Skrzypczyńska |
8. |
Zajęcia logopedyczne |
indywidualne |
Uczestnicy w wieku: 5-8 lat |
Czas trwania zajęć 60 min |
|
E. Kicińska |
9. |
Terapia logopedyczna |
indywidualna |
Dzieci od 5 roku życia oraz uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych PPP |
1 h/tydzień |
- |
J. Skrzypczyńska |
10. |
Terapia logopedyczna |
indywidualna |
Dzieci od 5 roku życia oraz uczniowie szkół podstawowych PPP |
1 h/tydzień |
- |
O. Feliniak |
11. |
Terapia indywidualna uczniów z trudnościami w funkcjonowaniu emocjonalno-społecznym |
Zajęcia indywidualne, max. 4 terapie tygodniowo |
KLASA „0”, I-VIII SP PPP |
45 do 60 min. |
|
M. Talarczyk-Molewska |
Dzieci ze szkoły podstawowej
Lp. |
Rodzaj/ Nazwa zajęć |
Zajęcia indywidualne czy grupowe |
Wiek uczestników/ klasy
|
Czas trwania |
Liczba planowanych grup (ile maksymalnie) |
Osoby realizujące |
1. |
Trening Umiejętności Społecznych |
Zaj grup. (5 osób) |
SP kl. III-IV PPP |
od 45 do 90 min |
1 grupa |
M. Talarczyk-Molewska A. Sacherska |
2.
|
Cykliczne zajęcia integracyjne dla dzieci uczęszczających na terapię indywidualną |
Zaj. grup. 6-8 osób
|
SP kl. I-III PPP
|
Od 45 do 90 minut
|
1 grupa
|
M. Talarczyk-Molewska J. Skrzypczyńska B. Walczak |
3. |
Zajęcia stymulujące rozwój |
indywidualnie |
kl. 0-III sp w poradni |
1h |
|
A. Tucholska |
4. |
,,Mały Bystrzak”- zajęcia rozwijające koncentrację, pamięć, czytanie ze zrozumieniem oraz rozumowanie matematyczne. |
Grupowe, max 6 osób |
Klasy I – II SP, na terenie Poradni. |
1h |
2 grupy |
B. Walczak M. Szymonik |
5. |
Kolorowe wakacje z Poradnią |
Grupowe, max 6 osób |
Klasy I – III SP, na terenie Poradni |
20h/4h/pierwszy tydzień lipca 2023r. |
1 grupa |
B. Walczak M. Szymonik |
6. |
Zajęcia stymulujące gotowość szkolną |
Zaj grup. (4 osoby) |
5-6-7 - latki kl.0,
PPP |
45 min |
2 grupy |
A. Sacherska M. Sychowska |
7. |
Terapia stymulująca techniki szkolne dla uczniów z orzeczeniami |
Zaj indyw.
3 osoby |
SP
PPP |
Od 30 do 60 min. |
-- |
A. Sacherska |
8. |
„Zwinne Rączki” – zajęcia usprawniające motorykę małą. |
Grupowe, max 2 osoby |
Kl. 0 –I, Na terenie Poradni |
1h |
2 grupy |
M. Szymonik |
9. |
Metoda Strukturalna – usprawnianie techniki czytania i pisania |
Grupowe, max 5 osób |
kl. II - III, Na terenie Poradni |
1h |
1 grupa |
M. Szymonik M. Sychowska |
10. |
Sensoplastyka® |
Zajęcia grupowe maksymalnie 5 osób |
5-6-7 - latki na terenie Poradni |
2 h |
1 |
M. Sychowska E. Kicińska |
11. |
Wakacyjne zajęcia logopedyczne |
Grupowe (4-6 osób) |
SP kl. 0-I P |
4h/dziennie przez 1 tydzień wakacji |
2 grupy |
J.
|
12. |
Zajęcia logopedyczne |
indywidualne |
Uczestnicy w wieku: 5-8 lat Na terenie Poradni |
Czas trwania zajęć 60 min |
|
E. Kicińska |
13. |
Terapia logopedyczna |
indywidualna |
Dzieci od 5 roku życia oraz uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych PPP |
1 h/tydzień |
- |
J. |
14. |
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne |
Zajęcia grupowe maksymalnie 4 osób |
kl. I – V na terenie Poradni |
1 h |
1 |
M. Sychowska |
15. |
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne |
Zajęcia indywidualne |
Kl. I-IV na terenie Poradni |
1h |
1 |
M. Sychowska |
16. |
Terapia pedagogiczna |
Grupowe, max 2 osoby |
Kl. I-VI, Na terenie Poradni |
1h |
2 grupy |
M. Szymonik |
17. |
Terapia dla dzieci z trudnościami w uczeniu się matematyki. |
Indywidualne . |
Klasy I – IV SP , na terenie Poradni. |
7h/1h |
7 osób |
B. Walczak
|
18. |
Terapia psychologiczna |
indywidualnie |
Szk. Podstawowe i ponadpodstawowe w poradni |
1h |
|
A. Tucholska |
19. |
Terapia indywidualna uczniów z trudnościami w funkcjonowaniu emocjonalno- społecznym |
indywidualne |
Szkoły podstawowe i ponadpodstawowe |
60 minut |
6 |
M. |
20. |
Terapia indywidualna uczniów z trudnościami w funkcjonowaniu emocjonalno-społecznym |
Zajęcia indywidualne, max. 4 terapie tygodniowo |
KLASA „0”, I-VIII SP PPP |
45 do 60 min. |
|
M. Talarczyk-Molewska |
21. |
Terapia
|
Zajęcia indywidualne |
kl. I-VIII szkoły podstawowej oraz uczniowie szkół ponadpodstawowych |
1 h w tygodniu |
6 uczniów |
W. Machul |
22. |
Maraton z tabliczką mnożenia |
Uczniowie z problemami w liczeniu z klas III -IV SP. |
SP |
Zajęcia |
|
M. Sychowska B. Walczak |
Młodzież ze szkoły ponadpodstawowej
Lp. |
Rodzaj/ Nazwa zajęć |
Zajęcia indywidualne czy grupowe |
Wiek uczestników/ klasy
|
Czas trwania |
Liczba planowanych grup (ile maksymalnie) |
Osoby realizujące |
1. |
Terapia psychologiczna |
indywidualnie |
Szk. Podstawowe i ponadpodstawowe w poradni |
1h |
|
A. Tucholska |
2. |
Terapia indywidualna uczniów z trudnościami w funkcjonowaniu emocjonalno- społecznym |
indywidualne |
Szkoły podstawowe i ponadpodstawowe |
60 minut |
6 |
M. Matuszewska |
3. |
Terapia psychologiczna |
indywidualne |
Szkoły ponadpodstawowe |
1 h |
- |
Emilia Górczyk |
Obowiązujące w Poradni zasady dokonywania zapisów na zajęcia prowadzone przez pracowników
(powyższe zasady nie dotyczą indywidualnej terapii psychologicznej)
Wszystkie zajęcia prowadzone przez pracowników Poradni są bezpłatne.
Nabór na zajęcia jest prowadzony od 16 sierpnia każdego – do wyczerpania miejsc. Ilość miejsc jest ograniczona. Każda osoba zgłaszająca się może zapisać dziecko na jeden rodzaj zajęć. Rodzic/ opiekun prawny dziecka - dokonując zapisu musi wskazać zajęcia pierwszego wyboru. Zapisanie na drugi rodzaj zajęć następuje od razu na listę rezerwową - dziecko jest przyjęte na drugi rodzaj zajęć- jeśli brak jest osób, które z pierwszego wyboru wskazały te zajęcia.
Rodzaj zajęć, na jaki prowadzony jest nabór w danym roku szkolnym jest ogłaszany na stronie internetowej oraz na FB Poradni.
Zajęcia prowadzimy od października każdego roku w godzinach rannych i popołudniowych, ale nie w każdym dniu tygodnia. Zajęcia odbywają się w godzinach otwarcia Poradni od poniedziałku do czwartku od 8.00 do 18.00, przy czym ostatnia możliwa godzina rozpoczynania zajęć to 17.00 lub w piątki od 8.00- 15.00, przy czym ostatnia możliwa godzina rozpoczynania zajęć to 14.00.
Zgłaszać dziecko na zajęcia można osobiście lub listownie. Zgłoszenia dokonuje rodzic/opiekun prawny dziecka/ pełnoletni uczeń. Zgłoszenie polega na złożeniu Wniosku na druku dostępnym w Poradni i na stronie internetowej.
W trakcie zgłoszenia rodzic otrzymuje numer zgłoszenia, na który należy powoływać się we wszystkich sprawach związanych z zapisami na zajęcia (np. w chwili dostarczania planu zajęć dziecka). Osoby zgłaszające się na zajęcia są zapisywane do konkretnych osób i otrzymują numer na liście na wybrane, konkretne zajęcia do wskazanej osoby prowadzącej.
Na zajęcia przyjmowani są uczniowie po badaniach diagnostycznych określających przyczyny trudności dziecka.
O przyjęciu decyduje:
- Kolejność zgłoszeń
- Wywiązanie się przez rodzica z obowiązku dostarczenia planu lekcji w terminie do 20 września (Obowiązkiem rodzica jest poinformowanie Poradni o planie zajęć dziecka, przy czym interesuje nas wyłącznie od której do której godziny każdego dnia dziecko ma zajęcia w szkole lub inne zajęcia dodatkowe. Nie zbieramy informacji o rodzajach zajęć). Dopiero po zebraniu planów lekcji ustalane są terminy zajęć w Poradni.
- W pierwszej kolejności na zajęcia przyjmowani są uczniowie, którzy kontynuują terapię
z poprzedniego roku (uczniów, którzy uczęszczali na zajęcia w roku szkolnym 2021/2022 również obowiązuje procedura zapisów w sierpniu! Tylko zgłaszającym się
w tym czasie jesteśmy w stanie zagwarantować kontynuację terapii). - UWAGA! Osoby zgłaszające swoje dziecko na więcej niż jeden rodzaj zajęć- będą zapisywane tylko na jedne zajęcia- zapisanie na kolejne zajęcia jest możliwe tylko przy braku zgłoszeń na kolejne z zajęć i następuje na LISTĘ REZERWOWĄ.
Uwaga!
Może mieć miejsce sytuacja, że pomimo spełnienia wszystkich warunków określonych powyżej, dziecko nie zostanie objęte zajęciami, jeśli nie uda się odnaleźć dogodnego, niekolidującego z zajęciami szkolnymi terminu dla dziecka i w godzinach pracy osoby realizującej zajęcia w Poradni.