Oferta dla nauczycieli
Zgłoszenia zapotrzebowania na zajęcia dla szkół (wersja PDF) (wersja WORD)
Tematy spotkań z radami pedagogicznymi, w których może uczestniczyć pracownik PP-P w Ciechanowie w charakterze doradcy, konsultanta:
Lp. |
Temat spotkania dla rady pedagogicznej |
Liczba godzin |
Realizatorzy |
1. |
Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (dostosowanie wymagań, IPET, trudności w nauce, itp.) |
2-3 |
W. Machul |
2. |
Jak pomóc dzieciom radzić sobie z emocjami? |
2,5 |
D. Bielas, I. Mydlarz |
3. |
Jak nauczycielu dbasz o swój dobrostan psychofizyczny? – troska o siebie jako ważny obszar higieny psychicznej w zawodzie nauczyciela |
2,5 |
D. Bielas, I. Mydlarz |
4. |
Mutyzm wybiórczy. O funkcjonowaniu dziecka i roli dorosłych w terapii. |
2 |
E. Górczyk, M. Talarczyk-Molewska |
5. |
Sekrety dobrej rozmowy z rodzicem. O tym jak przejąć kontrolę w rozmowie z „trudnym rodzicem”. |
1,5 |
E. Górczyk, M. Talarczyk Molewska |
6. |
Rozwój seksualności w dzieciństwie |
2 |
E. Górczyk, M. Talarczyk- Molewska |
7. |
Jak pomóc uczniowi jąkającemu się w szkole? |
2 |
D. Kamińska |
8. |
Jak pomóc dziecku z niepłynnością mowy w przedszkolu? |
2 |
D. Kamińska |
Warsztaty dla nauczycieli
Lp. |
Temat warsztatu |
Liczba godzin |
Liczba uczestników w grupie |
Realizatorzy |
3. |
Warsztaty dla nauczycieli Techniki relaksacyjne dla dzieci w czasie pandemii i nie tylko |
3 |
Nauczyciele szkół |
W. Machul |
4. |
Poczucie własnej wartości nauczycieli i uczniów jako czynnik kształtujący funkcjonowanie intrapsychiczne i interpersonalne. |
3 |
12-15 |
D. Bielas M. Matuszewska |
6. |
Jak nauczycielu dbasz o swój dobrostan psychofizyczny? – troska o siebie jako ważny obszar higieny psychicznej w zawodzie nauczyciela |
3 |
12-15 |
D. Bielas I. Mydlarz |
9. |
Jak pomóc dziecku z niepłynnością mowy w przedszkolu? |
2 |
max. 15-20 osób |
D. Kamińska |
10. |
Jak pomóc dzieciom radzić sobie z emocjami |
3 |
15-20 |
I. Mydlarz D. Bielas |
11. |
Pułapki złości, czyli poskromienie złośników |
3 |
15-20 |
I. Mydlarz |
-
Pomoc nauczycielom w rozwiązywaniu konkretnych problemów dydaktycznych i wychowawczych:
Lp. |
Rodzaj działania |
Liczba godzin/ termin |
Liczba uczestników w grupie |
Realizatorzy |
1. |
Pomoc dla nauczycieli uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Celem spotkań będzie wsparcie osób pracujących przede wszystkim z uczniami posiadającymi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym pomoc w planowaniu i dokumentowaniu pracy z dziećmi ze spe oraz rozwiązywaniu bieżących problemów w pracy nauczyciela. |
2 h jedno spotkanie/ Planowanych 8 spotkań w ciągu roku (jedno spotkanie w każdym miesiącu od X 2021 r. do V 2022 r.) |
Do 18 osób |
A. Sacherska, W Machul |
2. |
Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli w sprawach: organizacji pomocy psychologicznej w szkołach, tworzenia IPET-ów, radzenia sobie z problemowymi zachowaniami (zaburzenia zachowania, ADHD, zachowania opozycyjno- buntownicze), pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami, dostosowania wymagań edukacyjnych, wspierania uczniów z trudnościami w uczeniu się (specyficznymi trudnościami: dysleksja, dysgrafia, dysortografia oraz inteligencją niższa niż przeciętna), rozwijania kompetencji emocjonalno-społecznych uczniów od 9 do 12 roku życia, diagnozowania uczniów na terenie szkoły, rozwiązywania konfliktów w szkole. |
W miarę potrzeb |
INDYWIDUALNE LUB GRUPOWE |
W. Machul |
3. |
Indywidualne spotkania wsparciowe (po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu): obszar wspierania rozwoju społeczno-emocjonalnego dzieci |
Wg potrzeb |
1 |
E. Górczyk
|
4. |
konsultacje dla nauczycieli dotyczące pomocy dzieciom/uczniom |
wg potrzeb (po ustaleniu terminu)
|
max. 2 |
D. Kamińska |
5. |
konsultacje dla nauczycieli dotyczące pomocy dzieciom/uczniom |
wg potrzeb (po ustaleniu terminu) |
max. 2 |
D. Kamińska |
6. |
Konsultacje po badaniach przesiewowych |
|
|
E. Kicińska |
7. |
Konsultacje w sprawie uczniów– trudności emocjonalne dzieci i młodzieży, kryzysy rodzinne, kryzysy suicydalne, trudności z zachowaniem |
1 |
Indywidualne z nauczycielem |
I. Mydlarz
|
8. |
Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli (po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu), np. w zakresie: organizacji pomocy psychologicznej w szkołach, tworzenia i modyfikacji dokumentacji WOPFU IPET, metodyki pracy z dziećmi i uczniami niepełnosprawnymi, sposobów stymulacji rozwoju małych dzieci. |
W miarę potrzeb
|
1 lub 2 osoby |
A. Sacherska |
9. |
Konsultacje indywidualne lub grupowe dotyczące trudności w funkcjonowaniu emocjonalno – społecznym, wychowawczym dzieci |
2 |
W zależności od potrzeb indywidualnie lub grupowo) |
A. Sacherska M. Talarczyk- Molewska |
10. |
Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu w zakresie pomocy i profilaktyki logopedycznej |
W miarę potrzeb |
1-2 osoby |
M. Szymonik |
11. |
Konsultacje indywidualne i dla nauczycieli (po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu), np. w zakresie: organizacji wczesnego wspomagania, metodyki pracy z dziećmi i uczniami niepełnosprawnymi, sposobów stymulacji rozwoju małych dzieci, wspomaganie młodzieży w wyborze dalszej drogi kształcenia. |
W miarę potrzeb |
indywidualnie |
M. Załuska |
Oferta zajęć dla dzieci na terenie przedszkoli
Lp. |
Rodzaj/ Nazwa zajęć |
Zajęcia grupowe (maksymalna liczbę uczestników w grupie) |
Wiek uczestników (klasy) Zaznaczyć czy to zajęcia na terenie Poradni- czy w szkole |
Liczba godzin w ogóle/ czas trwania jednych zajęć |
realizator |
1. |
Zgrany zespół |
Grupowe |
Na terenie szkoły/ przedszkola grupa 0 |
2x 24 min |
E. Górczyk M. Załuska A. Sacherska |
2. |
Bajkoterapia – zajęcia kształtujące umiejętności emocjonalno – społeczne. |
grupowe |
Grupy przedszkolne – 5 , 6 latki; kl. 0
|
120 min |
A. Sacherska M. Szymonik |
3. |
„Co to znaczy być dobrym kolegą?” |
Zaj warsztatowe na terenie przedszkola |
5-6 latki Zaj na terenie przedszkola |
120 min |
A. Sacherska M. Załuska |
Badania przesiewowe na terenie szkół/ przedszkoli
Typ badania przesiewowego |
Realizatorzy |
Uwagi |
przesiewowe badania logopedyczne |
D. Kamińska E. Kicińska J. Skrzypczyńska |
wg potrzeb (w czasie pandemii na terenie poradni), |
przesiewowe badania pedagogiczne |
D. Kamińska J. Skrzypczyńska |
wg potrzeb (w czasie pandemii na terenie poradni), |
gotowość szkolna |
A. Sacherska M. Sychowska M. Szymonik A. Tucholska B. Walczak |
wg potrzeb (w czasie pandemii na terenie poradni), |
Oferta dla rodziców
-
Propozycje spotkań tematycznych- prelekcji dla rodziców:
Lp. |
Temat spotkania |
Liczba godzin |
Uczestnicy (typ szkoły/ placówki) |
realizator |
1.
|
Jak spędzać czas z dzieckiem, by sprzyjał on jego stymulacji i rozwojowi? |
1 |
przedszkola |
W. Machul |
2. |
Jak wspierać dziecko w radzeniu sobie z porażkami |
2 |
Rodzice dzieci przedszkolnych |
I. Mydlarz |
3. |
Pułapki złości – jak wspierać dzieci w radzeniu sobie ze złością |
2 |
Rodzice dzieci przedszkolnych |
I. Mydlarz M. Szymonik |
4. |
Strachy i straszki – o lękach i emocjach dzieci. |
1,5 |
Rodzice przedszkolaków |
A. Sacherska M. Talarczyk-Molewska |
5. |
Moje dziecko ma 4 lata |
1,5 |
Rodzice przedszkolaków |
A. Sacherska |
6. |
Gotowość szkolne |
1 |
Rodzice „0” |
A. Sacherska |
7. |
Pogadanki logopedyczne. Cykl trzech spotkań w trzech terminach: - etapy rozwoju mowy oraz działania wspierające rozwój mowy u dziecka, - usprawnianie pracy narządów artykulacyjnych, - ćwiczenia i zabawy logopedyczne do wykorzystania w domu.
|
1 |
przedszkole, SP kl. 0 (do 30 osób) |
M. Szymonik |
8. |
Adaptacja dziecka w przedszkolu/ w żłobku |
2 |
przedszkole |
M. Talarczyk-Molewska |
9. |
Gotowość szkolna |
2 |
przedszkole/ klasa „0” SP (początek roku szkolnego) |
M. Talarczyk-Molewska |
10. |
,,Mama tata tablet. O tym kiedy i jak udostępniać dziecku tablet i smartfon '' |
1 h |
Rodzice dzieci w wieku 2-4 r.ż. |
E. Górczyk M. Talarczyk -Molewska |
-
Propozycje warsztatów dla rodziców
Lp. |
Temat warsztatów |
Liczba godzin |
Liczba uczestników w grupie |
Dla kogo? (typ szkoły/ placówki) |
realizator |
1. |
Jak wyznaczać granice w procesie wychowania? |
1,5 – 2h |
Do 30 |
przedszkola |
W. Machul
|
2. |
Jak wprowadzać i egzekwować zasady w domu? |
1,5 – 2h |
Do 30 |
przedszkola |
W. Machul
|
3. |
„Jak zachęcać dziecko do współpracy” |
2 |
Do 15 osób |
Rodzice dzieci w starszym wieku przedszkolnym |
E. Górczyk M. Molewska |
4. |
„Mały terrorysta, czyli o dziecięcych atakach złości” |
2 |
Do 15 osób |
Rodzice dzieci w wieku 2 – 3 r.ż. |
E. Górczyk M. Molewska |
5. |
Jak wspierać dziecko w radzeniu sobie z porażkami? |
3 |
15 |
Przedszkola |
I. Mydlarz |
6. |
Pułapki złości – jak wspierać dzieci w radzeniu sobie ze złością |
3 |
15 - 20 |
przedszkola |
I. Mydlarz M. Szymonik |
7. |
Zamiast karania – jak zachęcić dziecko do współpracy |
3 |
Do 15 |
Przedszkola |
I. Mydlarz M.Talarczyk-Molewska |
8. |
„Pomóż mamo, pomóż tato – jak nie wyręczać dzieci” |
1,5h |
15 |
Przedszkola |
A. Sacherska |
9. |
„W co się bawić? – o tym jak w zabawie nauczyć dziecko tego, co jest trudne w szkole” |
1,5h |
15 |
klasy 0 |
A. Sacherska |
10. |
„Gimnastyka buzi i języka” jak wspomagać rozwój mowy u dziecka |
1 |
do 15 osób |
Przedszkole, kl. 0 |
M. Szymonik |